1. septembra, 2023

Judoistka z intelektualno motnjo postane učiteljica juda

Premagovanje ovir: Judoist z blago intelektualno motnjo postane učitelj

Tina S., 22 let, izkušena judoistka in dobitnica zlate medalje na Svetovnih igrah Specialne olimpijade (Abu Dhabi, 2019), se je pod mentorstvom svojih mentorjev v Judo klubu Sokol podala na pot od tekmovalke do učiteljice juda.

Pomen sodelovanja v športu za osebe z intelektualnimi motnjami je dobro dokumentiran, s koristmi, ki segajo v fizične, psihične in socialne domene. Vendar pa vključevanje takih oseb v druge dele športa, še dokaj neraziskano. Ta projekt, ki ga podpira Program Youth Leadership Specialne olimpijade Evropa Evrazija, je bil usmerjen v premostitev te vrzeli z podporo Tini pri njenem prehodu v poučevanje juda otrokom, starim od 5 do 11 let, pod mentorstvom izkušenih inštruktorjev.

Projekt je trajal celo šolsko leto (2022/2023), v katerem je Tina prejemala tedensko pomoč pri poučevanju juda dvema različnima starostnima skupinama. Strukturirane trening seje, ki so vključevale ogrevanje, tehnično delo, igre nasprotovanja in meditacijo, so bile oblikovane, da zagotovijo celostni telesni in duševni razvoj. Postopoma je Tina dobila več odgovornosti, saj se je njeno zaupanje in veščine razvijalo.

Ključni del projekta je bil ustvarjanje pedagoškega in didaktičnega orodja – vizualnega referenčnega plakata, ki dokumentira tehniko rumenega pasu, da bi Tini pomagal pri njenem napredku pri poučevanju. Ta  bo služil kot vizualni pripomoček za otroke in olajšal osvajanje kurikuluma za Tino.

Spoznanja iz Tininega potovanja

Intervju, ki je bil opravljen na koncu projekta, je razkril dragocene uvide v Tinino izkušnjo poučevanja, izzive, s katerimi se je srečevala, in pričakovanja za prihodnost. Kljub začetnim težavam pri dajanju navodil skupini je Tina izkušnjo ocenila kot pozitivno in obvladljivo, kar je pripisala usmeritvi in popravkom svojega mentorja. “Ko sem prvič vstopila v skupino, sem imela težave pri dajanju navodil. S pomočjo svojih mentorjev sem uspešno premagala to oviro in zdaj se počutim bolj samozavestno. … Oba mi neprestano dajeta povratne informacije in se zagotavljata, da sem na tekočem z vsebino. Če kaj ne razumem, se ponovno pogovorimo. Prav tako me podpirata med treningom, ko ju potrebujem.”

Tina je izrazila, da je prehod iz vloge tekmovalke v vlogo učiteljice odličen in prijeten. Za njo je bilo nagrajujoče prenašati svoje znanje mlajšim judoistom in ni naletela na težave pri vlogi vzornice za otroke. Poleg tega je Tina prejela pozitivne povratne informacije od otrok, kar je okrepilo njeno samozavest in motivacijo za nadaljevanje poti do postanka učiteljice. “Počutiti se kot njihova vzornica in prenašati svoje znanje mi je bilo odlično. Verjamem, da je koristno deliti znanje z mlajšimi judoisti, saj jih to lahko navdihuje, da postanejo tudi sami učitelji (…) Od otrok sem prejela občutek ljubezni in spoštovanja (…) Navdušenje in trdo delo mlajših judoistov ter njihova motivacija med treningi so mi dali vedeti, da sem izbrala pravo pot do postanka učiteljice. Ta povratna informacija mi daje še več motivacije in samozavesti.”

Razmišljajoč o izkušnji je Tina omenila, da je pridobila dragocene lekcije in veščine, kot so pritegovanje pozornosti, pravilno vodenje, biti avtoriteta in dajanje navodil za izvajanje metov. Izrazila je tudi željo, da bi postala učiteljica juda v prihodnosti. Delila je svojo idejo o uvajanju poučevanja juda za osebe z intelektualnimi motnjami, ob pomoči mentorjev. “Biti učitelj se včasih lahko zahteva, vendar, če uživaš v vlogi, je vse obvladljivo. Pred letom dni nisem dobro pritegovala pozornosti, pravilno vodila ali bila avtoriteta. Prav tako sem se naučila, kako mlajšim judoistom dajati navodila za izvajanje metov (…) Ta izkušnja je pozitivno vplivala na mene. Želim postati učiteljica juda (…)

Razširitev obsega vključevanja

Tinin pohod poudarja potencial osamosvajanja oseb z intelektualnimi motnjami za prevzem vodstvenih vlog v športnem izobraževanju, ko jim je zagotovljena ustrezna podpora in usmeritev. Njen uspešen prehod v vlogo učiteljice poudarja pomen inkluzivnosti v športu in njegovo potencialno vlogo kot modela za druge domene. Projekt poudarja pomen ustvarjanja podpornih okolij, prilagojenih programov usposabljanja in modelov mentorstva za osamosvajanje oseb z intelektualnimi motnjami v vlogah avtoritete in vodstva, kar na koncu prispeva k bolj inkluzivni in enakovredni družbi.

Rezultati odpirajo tudi poti za prihodnje raziskave in prakso, kot so razvoj strukturiranih programov usposabljanja, raziskovanje modelov mentorstva in ocenjevanje vpliva učiteljev s intelektualnimi motnjami na odnos študentov, razvoj spretnosti in celotno izkušnjo učenja.

Zaključno, osamosvajanje oseb z intelektualnimi motnjami za postanek učiteljev športa je obetavna pot za spodbujanje inkluzije, samozavesti ter osebnega in poklicnega razvoja. S pravilno podporo lahko osebe, kot je Tina, premagajo ovire, postanejo vzorniki in navdihnejo naslednjo generacijo športnikov.

Mentorica: Tina Pestotnik

 

Kategorija: Novice